Rugtriatlon

Een rug-oefenprogramma op maat.

Rugpijn is een belangrijk gezondheidsprobleem dat vaak voorkomt. 60 tot 80% van alle mensen zijn vroeg of laat onderhevig aan rugpijn. Rugpijn wordt doorgaans ingedeeld in specifieke en a-specifieke rugpijn. Specifieke rugpijn kan gedefinieerd worden als klachten, veroorzaakt door een specifiek pathofysiologisch mechanisme, zoals een hernia, een infectie of een ontsteking. A-specifieke rugpijn wordt gedefinieerd als rugpijn waarvoor geen specifieke oorzaak gevonden kan worden. Bij ongeveer 80 tot 95% van de mensen met rugpijn kan geen specifieke oorzaak gevonden worden.

Fysiotherapie Malden-Molenhoek heeft in samenwerking met Fysoptima een rug-oefenprogramma op maat ontwikkeld voor mensen met a-specifieke rugklachten.

Hoe vaak?

Het programma duurt 6 maanden (de eerste 3 maanden 2x per week en de tweede 3 maanden 1x per week).

Inhoud?

- Individuele intake en evaluaties

- Vraaggesprek

- Fysiotherapeutisch onderzoek

- Vragenlijsten

- Persoonlijke doelstellingen

- Oefenprogramma op maat

- Persoonlijke begeleiding

- In groepsverband en individueel

- Gezamenlijke warming-up

- Gezelligheid

- Effectief trainen

- Mobiliseren

- Spierversterkende oefeningen

- De stabiliteit verbeteren

- Werken aan de algehele conditie

- Corrigeren van spierdysbalans

- Houdingsadviezen

Wanneer?

Voor informatie over het tijdstip waarop de volgende groep begint kunt u terecht bij de administratie van onze praktijk.

Kosten?

De kosten voor het volgen van ons rug-oefentherapie programma bedragen

€ 750,--. Het bedrag dat vergoed wordt door de zorgverzekeraar is afhankelijk van uw zorgverzekering.Voor meer informatie over het programma kunt u contact met ons opnemen op 024-3584973.

Bijgewerkt op; 31-08-2015